lördag 19 juli 2008

Utklädningskläder och bubblor



Idag innan jag for hem från mor och far hittade vi på lite mys. Jag och mamma tog hennes orangea bubbla och åkte på loppis. Jag älskar hennes bubbla och jag älskar loppis, kan det bli bättre?

 Gjorde dock inga fynd, men det gör inget för vi köpte saft och bullar istället som vi drack ute i solen med utsikt över en sjö med blått vatten. Hembakade kanelbullar var det. Jag är säker på att det var en farmor, eller kanske mormor, som hade bakat dem, för ingen kan baka bullar som en farmor. Eller mormor. Det är nog till och med vetenskapligt bevisat.


 När vi kom hem igen gjorde jag dock ett fynd. Jag skulle plocka ihop lite leksaker som min brorsdotter lekt med så snubblade jag över lådan  med utklädningskläder. I lådan hittade jag denna flotta kjol! Enligt mor kom den från utklädningslådan vi hade hos min farmor för 20 år sedan, så förmodligen är det mina fastrar som haft den från början. Det betyder att den är en äkta 50/60-tals kjol! Vilken lycka! Sådär så man blir alldeles fnittrig i magen! 

Mor tyckte jag var tokig till en början. Men hon erkände lite att det blev väldans fint när den blev struken och kom på. Pappa tyckte också det. Han fick ett sånt där snett litet leende som man som dotter älskar att få. Sådär så det nästan står i pannan på honom att han är lite stolt över sin fina dotter.

Ha en riktigt skön kväll. Själv ska jag dricka lite mer citronlemonad...

1 kommentar:

Anonym sa...

that is sooo sweet 60's, love ya bäjb!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin