måndag 21 juli 2008

Tillbaka till verkligheten

Idag var det verkligen tillbaka till verkligheten. Första dagen på jobbet efter fyra veckors semester. Jag har gottat mig i fyra veckor med att läsa underbara bloggar, startat min blogg, drömt och fantiserat om mode och smink. Men idag var det tillbaka. Jobbet. Första dagen är alltid lite tuff. Massa ångest. Tungt. Mörkt.

Men så kommer man hem. Äter massa goda kvällsmackor och varm choklad som tröstar båda hjärta och mage. Läsa alla favoritbloggarna. Surfa runt lite på internetbutiker. Nu känns det lite bättre. Och jag är ju faktiskt ledig i morgon redan. Och på torsdag. Fast då ska man måla hus. Älskade pappa kommer och kör skylift. Kanske ska jag måla lite i morgon också, men det har ju regnat idag. Så med lite tur är väggen inte torr nog i morgon. Då kan man med lite bättre samvete åka till närmsta second hand-butik. Och blogga lite.

Har satt som ett litet mål att inom kort inhandla och testa lite olika lösögonfransar. Kan bli spännande. Kanske så spännande att det hamnar här...

Nu ska jag lägga mig och kolla i H&M-katalogen som kom i lådan idag. Kanske finns något fint?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin