lördag 26 juli 2008

Mineralmakeup.



Köpte en alldeles ny tidning här om dagen som heter Eco Queen. En tidning som handlar om mode och skönhet, men allt som visas är tillverkat med miljöhänsyn. Dessutom är det en mycket välarbetad tidning som är jättefin att se på!

Något som jag blev glad över att se är en artikel om mineralmakeup. Där beskriver de hur mineralmakeup är mycket mer miljövänligt på grund av att det bara är naturliga mineraler, så inga konstgjorda ämnen tillsätts eller behövs vid framställningen. Självklart blir man ju lite glad när den makeupen man använder var deras favorit och nummer ett på deras lista. Nämligen I.D. BareMinerals. Den är dessutom toppen nu när solen är så stark, för den har solskyddsfaktor 15. 

Nej, I.D. har inte betalat mig för att göra reklam. Inte Eco Queen heller för den delen. Men om någon från dessa två företag läser mitt inlägg och vill ge mig något retroaktivt så är jag öppen för förslag. 

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin