måndag 7 juli 2008

Min morgonritual...























För ett tag sedan började jag bli otroligt intresserad av makeup. Nästan en besatthet faktiskt. När man som jag är det börjar man snart inse att det räcker inte med bra makeup, man måste ha bra hudvårdsprodukter också så att man verkligen kan ta hand om sin hud. Därför kommer nu här en förteckning över min ultimata vardagslyx, hudvård och makeup.

jag börjar med att tvätta ansiktet med Mousse Demaquillante från Decléor. Det är på bilden den stora vita tuben längst till vänster. Den doftar underbart och torkar inte ut huden.

Sedan exfolierar jag ansiktet med Face and Body scrub från md formulations. Huden blir len som en babyrumpa! Det är flaskan längst bak i bilden.

Sista steget i rengöringen är att badda ansiktet med ansiktsvatten. Det tar bort de sista smutsresterna och man känner sig så underbart fräsch! Min är från Decléor och är den svagt rosa flaskan längst till höger

Nu är rengöringen avklarad, nu ska det återfuktas! Jag börjar med att applicera ett vitiamintillskott som gör huden underverk. Den heter Skin Rever-Upper och kommer från ID BareEscentuals. Detta är inte en återfuktningskräm så man måste fortfarande ha en bra sådan.

Den Dagcreme jag änvänder heter Hydra Floral och kommer även denna från Decléor. Underbar creme som snabbt tas upp av huden och som inte känns som en fet hinna som vissa andra kan göra. Nu har jag egentligen fuskat lite för innan man använder denna ska man egentligen använda en olja som hör till Decléors trestegs program (dagolja, dagcreme och nattbaume). Men jag har lovat mig själv att den ska införskaffas när nästa tillskott på kontot kommer...

Sista steget för mig denna morgon blir att badda min t-zon med Lotion Matifiante, även denna från Decléor. Denna använder för att hämma talgproduktionen i hudkörtlarna. På så vis så motverkar den att huden blir blank och flottig under dagen.

Att få ta sig denna tiden för att pyssla om sig själv på morgonen är underbart.
Vardagslyx.   

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin