onsdag 16 juli 2008

Hoppsan hejsan så duktiga!


Idag har vi varit sjukt duktiga om jag får säga det själv. Och det får jag, för jag gjorde det ju nyss. Älskade pappa kom kl 8 i morse och hjälpte oss köra tillbaka skyliften som jag så ångestfyllt körde hem igår. Konstigt att alla släp och kärror lyder honom mycket mer än vad de lyder mig! Jag är absolut säker på att det är en universell komplott mot mig. För det har inget att göra med att han har kört lastbil i 30 år. Nix. Inget.

Efter att vi kom tillbaka en skylift fattigare hyrde vi en släpkärra och körde bort massa grenar och kvistar från förra veckans trädgårdsstädning. Det gäller ju att utnyttja älskade pappa och hans kärrkörarkunskaper när han ändå åkt 12 mil (!) enkel väg bara för att jag inte vågade köra bort skyliften själv! Tack pappa! 

När hyrkärran var återlämnad satt vi i köket och drack elvakaffe och mumsade på kanelbullar. Japp, det var elvakaffe på riktigt för kl var inte mycket mer än elva! Jag är mycket imponerad av oss!

Sen vinkade vi av älskade pappa och stack till färghndlar´n. Köpte färg till huset och har till och med hunnit måla en bit. (Efter att vi skrapat en stor bit av huset och att jag tvättat ett lååångt räcke runt vår altan.)

I morgon däremot ska vi ha en supermysig dag! Hela min familj, mamma, pappa, min bror, hans sambo och två barn och kanske min andra bror kommer till stan allihopa. Vi ska gå till Mariebergsskogen. En park i Karlstad som har mini-zoo, lekparker, glasseria, promenadvägar, fågelskådarplatser, you name it. Vi ska göra något så spännande som att gå på trollvandring! En promenad genom skogen där vi träffar och lär känna massa olika troll. Inget man gör varje dag direkt!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin