torsdag 24 juli 2008

Arbete och lön för mödan

Idag har det inte blivit några bilder att posta här för idag har vi varit å så duktiga! Älskade mor och far kom till sta´n redan klockan sju i morse, och det är tidigt med tanke på att de då åkt 12 mil! Vi hyrde återigen en skylift och for till mitt och Sambos hus. Sen målade vi. Och målade. Och målade. Sex timmar målade vi utan paus. Förutom en kaffe och bulle-paus. Och kaffe och bulla-paus är så kort att den nästan inte räknas.

Det som var lön för mödan att Sambo hade så dåligt samvete när han kom från jobbet, över att mina föräldrar åkt så långt och att han inte ens var hemma för att hjälpa till. Det är ju kanske inte ett mål i sig att ge Sambo dåligt samvete, nej tvärt om! Men om han nu har dåligt samvete så får man ju ge honom alla chanser att bli av med det. På eget initiativ bedömde han värdet på sitt dåliga samvete till en ny klänning och ett par nya skor. Det tyckte jag lät som en ganska realistisk bedömning, så nu får jag uppdatera min garderob och han har inget dåligt samvete! Kan det bli bättre? Ja, i morgon tycker jag nog det när jag har träningsvärk i båda armarna och benen, men då kan jag ju istället för att klaga fundera på vilken klänning jag ska välja.

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uhh, du är så lättköpt! =)

Make Me Up sa...

Japp! And I´m loving it! I alla fall klänningen som jag nu har beställt! =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin