söndag 13 juli 2008

Dagens makeup, grön av avund...

Här är en av dagens makeups. Det regnar nämligen ute, så det blir kanske flera...

Här har jag för första gången testan mina nya gröna skuggor. Först la jag dock en matt mörkbrun skugga som heter Bark som eyeliner för att rama in ögonen. Jag la på den torr för att inte få en skarp linje utan mer softat. Samma skugga använde jag även till att markera ögonbrynen lite extra. 

 Nu åker vi till Grönland! Längs loblinjen ligger den mörkare av dem, Celery. Efter att jag applicerat den la jag lite Queen Phyllis i ögonvrån (en pärlemovit skugga) och sist la jag den ljusare gröna mitt på ögonlocket, som heter Envy.

Jag avslutar det hela med att lägga Queen Phyllis som highlighter under brynen och suddar kanter och linjer som blivit för skarpa.

Det syns kanske lite dåligt på bilden, men det är grönt vill jag lova!  Läppglanset är ett plumper, dvs det är ett ämne i det som retar läpparna lite så de förstoras lite. Kan vara lite obehagligt första gångerna, det känns kallt innan man vant sig. Färgen är Candi och kommer från ID (deras plumpers kallas för Buxom Lips). Lite rött passar bra för att balansera allt det gröna.

Ha en riktigt skön dag!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin