tisdag 8 juli 2008

Kvällsritual...

Igår skrev jag om mina morgonrutiner så nu tänkte jag knyta ihop säcken, som man säger, och skriva om kvällsrutinen... 

Precis som på morgonen börjar jag med att rengöra ansiktet med mousse demaquillante från Decléor.

Efter det ska det smörjas med ett nattbalsam, (baume) även denna från Decléor. Den är lite konstig att använda i början för den känns som hårvax i konsistensen, så man måste värma den lite i händerna innan man applicerar den.

Nästa steg är mitt nattsmink. En lite ovanlig serie som är svår att få tag på i sverige, men finns på exempelvis ebay... Börjar med den lilla vita burken som heter Blemish Therapy och kommer från RareMinerals. (Det är I.D. BareMinerals som tillverkar det, men serien kallas RareMinerals pga att det är framtaget mer som hudvård än som smink. Nog om detta.) Med den medföljande penseln applicerar jag denna på acne, röda fläckar, pormaskar och andra orenligheter som valt att campa i just mitt feja...

Sista steget innan det är dags att nanna är den lite större guldfärgade burken. Det är ungefär som en foundation och appliceras i hela ansiktet. Den heter Skin Revival Treatment.

Det kanske låter helt loco med ett speciellt nattsmink, men faktum är att det hjälper. Min hy är avsevärt mycket friskare efter att jag började använda det. Jag kan också tycka att min acne har blivit bättre.

Vardagslyx.

1 kommentar:

Susan sa...

Hej!
Undrar vilken nyans du har på din Skin revival treatment från Bare escentuals?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin