tisdag 16 juni 2009

Skirts. Can´t ever have enough.

Japp, jag vet att jag har varit lite slö här i bloggen de senaste dagarna. Vill ni se vad jag har pysslat med, förutom att jobba?
I know I've been a lazy blogger the last few days, but here's what I've been doing, except for work that is.

Jag har ändrat om den hur många gånger som helst dessutom. Från början vad den ungefär dubbelt så lång (enligt mönstret i alla fall), midjebandet var hälften så högt och den hade dragkjedja i sidan istället för knappar fram. Efter alla ändringar så är jag nu riktigt nöjd.
I've done plenty of alterations to the skirt before I was finally satisfied. Length, buttons vs zipper and the waist hem have all been altered. 

Hår och makeup för dagen ser ut såhär.
Today's hair and makeup.

Här är klänningen också som ni fick se i ett tidigare inlägg, men bara på en galge. Såhär ser ska den se ut enligt mönstret. Men eftersom det onekligen ser ut som ett nattlinne så gjorde jag ett bälte till den.
This is the dress I made a few days ago. It looks like a night gown so I made a belt for it. 

Och häpp, se så mycket bättre det blev. Funderar dock på att göra om halslinningen. Kan erkänna att den är lite slarvigt gjord...
I do think it's a lot better with the belt, don't you?

Now I'm off to see what this afternoon brings.
Regards,
Linn

8 kommentarer:

Darla: Retro Ways sa...

They are both adorable, I really love the yellow one...so cute. ♥

Make Me Up sa...

Thank you! I'm actually satisfied, considering they're my first ever homemade garnments! =0)

<3

Désirée sa...

Hej hej!
Tack för din kommentar. Vad roligt med en svensk läsare!
Ja, jag skriver på spanska då det är mitt modersmål, men jag har bott i sverige i 15 år.
Fin blog din också.
Jag länkar dig.
Kram

Make Me Up sa...

håhå, vilket snabbt svar! =0) Jag ska snabbt som attans länka till dig också =0)

Désirée sa...

Hej igen!
Men du har kommenterat i min bloppis, min blogg heter Todo un Punto Reloaded http://todounpunto.blogspot.com/

Make Me Up sa...

jaha =0) så tokigt! Då ska jag genast kolla bloggen =0) Som sagt jag önskar jag kunde spanska!

Emma sa...

Scheisse how nice-e! Du är så duktig!!!! Jag ÄLSKAR kjolen!

Make Me Up sa...

tack Emma, det gör jag också!! =0) puss

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin