söndag 21 juni 2009

One of those days.

Idag har det varit en sådan dag. Jag har börjat på tusen projekt, men inte fått något gjort. Dock räddade jag våra jordgubbsplantor från ogräs. Eller regnskog kanske man skulle säga.

Åkte till IKEA en sväng och köpte mera tyg också. Fick väldans lust att sy en klänning, men hade inget mönster hemma som jag ville använda. Därför gick jag in på burdastyle och köpte ett mönster på en supersöt klänning. Mönstret var i pdf-format så tjoff, så hade jag det i datorn. 50 sidor i skrivaren, tjep och tålamod så har man ett mönster framför sig. Fyra dollar kostade det. Helt okej. Har fotat det hela, men orkar inte ladda upp nu, ni får se det i morgon. Nu kollas det på Criminal Minds. Gillar den serien.

Today was one of those days. Started on a thousand projects, not one finished. One good deed was that I sawed our strawberry plants from death by weed.

Went to IKEA to buy some more fabric later on the day. Went home and really wanted to make a dress from one of the fabrics I bought, but didn't have a pattern I felt like using. So I bought one from Burdastyle in PDF-format. 50 pages in the printer, some scotch tape and plenty of patience are all you need. Oh, and four usd. I photographed all of it, but I'll show that tomorrow. Now we're planning to watch a few episodes of Criminal Minds. Like that series.

Regards,
Linn

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin