onsdag 10 juni 2009

A finished project.

Min söta svägerska var söt nog att låna mig hennes symaskin, efter att jag berättat att jag håller på att spara ihop till en egen. Hon menade på att hon inte använde sin så mycket. Vilket nog är sant. Nåja, sagt och gjort, den fick följa med mig hem och sattes i arbete direkt. 

För ett tag sen så köpte jag lite mönster på tradera som nu användes för första gången. Så här blev resultatet. 

tyget har jag köpt på ikea. Om sanningen ska fram så har jag inte alls följt mönstret så noga. Jag har aldrig sytt kläder innan, så att läsa en sömnadsbeskrivning kändes som grekiska och eftersom jag har så dåligt tålamod med saker jag inte kan, så struntade jag i det och gjorde min egen grej av det hela. 

Åkte en vända till Ikea idag också, så lite mer tyg införskaffades, så vi får se vad det blir för något utav detta.

My sweet sister in law let me borrow her sewing machine, so this is what I spent last night doing. This is my first garnment I've ever made, and to be honest I got kind of creative since I don't have much patience reading instructions.

I bought the fabric at Ikea and the pattern on Tradera, the swedish Ebay. Today I bought some more fabric, so we'll se what comes out of that.

Regards,
Linn

4 kommentarer:

Darla: Retro Ways sa...

Its so cute I love it, I never knew ikea had fabric I am going to check that out! ♥

Make Me Up sa...

At least they do in sweden. Most of them are thicker facbric, like something you'd use for curtains, but a few of them are perfect for summery dresses =0)

<3 <3

Emma sa...

Men jag vill se den PÅ!!!! Pyssel-Linn <3

Make Me Up sa...

ja, Emma det ska du få, men du får ha lite tålamod. Puss.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin