tisdag 2 juni 2009

Hairtutorial.

Jag tänkte visa hur jag gör en såndär rulle av luggen. (Rulle i brist på bättre benämning, vet Ni vad det heter på riktigt får ni väldans gärna skriva det i en kommentar.) Vissa bilder är spegelvända, just för att de är fotade i spegeln. Vårt kamerastativ befinner sig för närvarande på semester i Turkiet, så jag fick fota själv.

Vi börjar med utsläppt hår.

Ta fram en kam. Gärna en som är spetsig i andra änden så blir det lättare att göra nästa steg.

Bena ut det du vill ha med i rullen. Resten satte jag upp i en tofs för att det skulle bli lite enklare.

Kamma ut hårslingan så det inte är något trassel.

Har man som jag lite flygit hår som även är i lite olika längder är det väldans hjälpsamt att arbeta in lite vax. Eller mousse för den delen. (Eller vad du råkar ha på hyllan. Dock inte spray, det blir lite stelt då tycker jag.)



Sen nyper jag tag i änden på slingan och formar ett hjul. Det är lättast om man rullar på undersidan och inte på sidan tycker jag.

Rulla upp den i ungefär ögonhöjd. Det brukar bli lagom. Högre upp om du vill ha lite tajtare båge på håret över pannan.

Vänd nu upp rullen så den ligger platt mot huvudet.

Fäst med några hårnålar. Man kan säkert fästa dem så det inte syns lika mycket som det gör på mig.

Nu är det bara på med läppmojset. Här har jag China Red från Makeup Store.

Nu är det bara att glänsa omgivningen.

Och jag dog ju inte heller av att hitta det här fina hårspännet på H&M idag. 40 pix för två stycken.

Puss på Er!
Linn 

ps. kom ihåg att Ni är fina allihopa! Det viktigaste är att man själv tycker det!

4 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

Åh vad bra beskrivning, vad jag har väntat på en sån! Blir inte förvånad om du ser mig i en sån i dagarna.

Jag har visat hur jag gör när jag tefärgar innan tror jag. Kolla under Sömnad och pyssel så ska du nog se den!

Make Me Up sa...

Vad kul att du tyckte om min beskrivning! (trots att bilderna inte blev jättebra) Ser fram mot bilder på hur det blir på dig! =0)

Ska defenitivt kolla hur du gör, tack för tipset!

kram!

Anonym sa...

Great hair turtorial, I'm gonna try this!

Make Me Up sa...

Please try and post some pictures =0) I bet your hairdos will look 10 times better than mine =0)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin