fredag 21 november 2008

Usch och fy.

Idag är en dag som jag i största möjliga mån skulle vilja glömma så fort det bara går. Det började så fint med att jag försov mig. Sen flöt det på några timmar och butiken skulle öppnas.

Under butikens tre och en halv första öppna timmar så ville inte kortterminalerna funka. de strejkade totalt. Det är jättemånga kunder som ska beta med kort under tre och en halv timme i vår butik. Närmare bestämt ungefär femtio. Kommer ni ihåg de gamla manuella kortdragarna där man lägger i kortet i en liten maskin, lägger på en lapp och drar överdelen av maskinen över kortet? En sån måste vi använda. Och ringa banken för alla kort. Det tar lång tid. Blä!

Efter det gick resten av dagen ganska bra i och för sig, men att städa undan röran från förmiddagen tog hela eftermiddagen. Nu ska jag glömma och ladda inför i morgon när vi åker till götet. 

hej.
Linn Ekholm

ps. jag köpte boken Shantaram idag, har någon läst den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen "Helgens blogg" i helgen? Puss

Make Me Up sa...

missade det eftersom jag var i götet. Ska minsann göra bot på det nu! tur att du påminde mig!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin