torsdag 27 november 2008

Böcker = höst- och vintermys.

Jag älskar att läsa böcker på hösten och vintern. Alltid när vi är i de mörkare årstiderna så slukar jag böcker. Tänkte att jag kunde dela med mig av det jag har läst och förhoppningsvis kommer att läsa framöver. 

Som ni kanske ser på vilka titlar jag har läst så har jag snöat in på Helene Turstens böcker om kriminalaren Irene Huss från Göteborg. Jag älskar dem! Sen har jag också läst Grishams bok Den oskyldige mannen, en bok som var speciell och svår att lägga ifrån sig. Just nu ser jag att jag glömde bilden på den bok jag läser nu, Nessers bok En helt annan historia. Lite underligt upplagd i sitt berättande, men av någon anledning måste jag fortsätta läsa. Speciell och bra tror jag att jag tycker, men den är ju inte utläst än... 

På min "att-läsa"-lista finns det alltid en lång rad böcker, oavsett årstid, men dessa är på den nu i alla fall. Alla dessa, förutom Mankells Kinesen ligger redan och väntar på mig på nattygsbordet. Det är en så underbar känsla när man känner att man vill läsa ut den bok man läser så fort man bara kan så att man kan slänga sig över nästa bok som man har lika stora förväntningar på! Shantaram blir en utmaning, i runda slängar 900 sidor. Hoppas den är bra, annars kommer den nog inte bli utläst. Svensk maffia kommer bli intressant tror jag. Det är en sådan bok som många runtomkring mig har läst och alla lovordar. Turstens senaste om Irene Huss är precis nyutgiven och den låg i ett fint paket på köksbordet när jag kom hem. Sambo hade köpt den i present till mig för att han vet att jag älskar den serien. Han hade slagit in den jättefint och skrivit ett kort där det stod "för att jag älskar dig så mycket". Det var den finaste orsaken till att jag fått present någonsin.

Har ni läst några av dessa böcker? Vad tyckte ni?

hej.
Linn Ekholm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar också turstens böcker jättemycket! Dessutom står shantaram på min att-läsa-lista... Lite avskräckande tjock bara...

Gillar din blogg!

Anonym sa...

Jösses vad jag kommenterar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin