lördag 4 juli 2009

Birthday party!

Idag fyller svärmor år. Hurra hurra! Så nu ska vi strax åka på kalas, jag och Sambo. Såhär ser jag ut när jag ska på kalas. Och nej, konsten att sträcka på ryggen har jag aldrig lärt mig. Tyvärr. Klänningen har jag ju visat tidigare, den sydde jag själv. Skorna kommer från have2have.
Today is A's mother's birthday. Hooray! So in a few A and I are leaving to go to the party. This is my party outfit. And no, I've sadly never learned how to stand up stright. I've shown you the dress before, it's the one I made myself. The shoes are from have2have.

Håret. Åh, håret. det har varit en sådan dag idag, med håret menar jag. Rackarns bananer säger jag bara. Har fått göra om håret flera gånger idag. Till sist blev det nödlösningen, massa spännen (eller en fjäril och ett stort med pärlor på) samt en trassel knut i nacken. Fast det är egentligen ingen knut, mer som en rulle. Ungefär som när man är lycklig nog att ha en rat, fast mycket slarvigare. Jag vet att det ser snett ut, men det är bara en konstig vinkel.
And the hair. Oh, the hair. It's been one of those days. I've reset the hair so many times today! In the end I just pinned my bangs back with a butterfly pin and rolled the hair into a bun. Let's call it a very sloppy version of what you can do if you are lucky enough to own a rat. (hair rat, not the animal). I know it looks of centre, but it's not, it's just a funny angle.

Och sminket. Det gick bättre än håret i alla fall. Som väl är. Annars hade jag sett ut som en clown idag. 
Finally the makeup. Atleast that went better than the hair, otherwise I would look like a clown today. 

Vi ses ikväll, eller i morgon igen. Helt ärligt så blir det nog i morgon igen. Inspirationen tryter liksom lite när man inte får någon feedback. Jag ser att jag har en del besökare, men inga kommentarer vilket är lite trist. Om ni vill göra ett avtryck, skriv gärna i kommentarsfältet avd ni vill läsa mer om/ mindre om/ saker ni tycker jag ska testa osv osv.
See ya'll tonight, or tomorrow again. It'll probably be tomarrow. Actually my inspiration is rather low since I don't get much feedback. I can see I have quite a few visitors, but no comments. If you'd like to leave a comment on what you would like to see more of/ less of etc etc here in the blog, I would be delighted!

Puss på er! / Kisses!
Linn

6 kommentarer:

mandelen sa...

Hej! Jag hittade dig bara för någon dag sedan, du var på "förslag" på min bloggkoll :-). Jag är din största storebrollas gamla klasskompis, Madelene. Vi var och handlade av dig för några veckor sedan. Jättefin blogg :-)

Make Me Up sa...

nämen tjenixen! Tyckte väl att jag kände igen dig! Ville inte säga något utifall jag tog fel =0) Nästa gång ska jag hälsa ordentligt! Passade på att kika in hos dig också! Gud vilken söt blogg du har! =0)

tjingeling!

Moa - En magisk purt... sa...

Jag gillar din blogg! Vad fin klänning du gjort och håret är underbart! Och var inte ledsen över kommentarerna, jag tror att hela bloggvärlden stannar av under sommaren. Ett tips är att skriva kommentarer till andra som en galning.

Vad jag vill läsa mer av är allt som har med kreativitet att göra (du verkar ju vara en jäkel på att sy), hårtips, sminktips och så vidare. Och bilder, för du har många fina! Kram kram!

Make Me Up sa...

tack Woa! Du har nog rätt i att alla liksom segnar till nu i högsommarvärmen =0)

Jag är egentligen ganska dålig på att sy, men det betyder att man bara kan bli bättre! =0) Ska definitivt bli mer sådana inlägg =0)

tack för din kommentar! Man blir så glad <3

kramar GB-gubben (känner mig som honom i den klänningen, på ett bra sätt!)

Désirée sa...

Du ser strålande ut!
Klänningen är jättefin och skorna med.
WOW!
Gratulerar svärmorn. Hon är kräfta som jag, som också fyller år denna vecka ;)

Make Me Up sa...

åh tack! Kräftor är trevliga =0) När är din födelsedag? ;0)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin