lördag 27 september 2008

Inspiration och shopping.

Nu har jag och Sambo kommit hem från en liten sväng på stan. Det märks att folk fått lön, för det kryllade av folk överallt! Jag kunde dock inte sluta tänka på en sak när jag gick runt i affärerna. För jag har en ny liten passion, nämligen att spana hos alla bloppisar. Så tanken som for runt i skallen som en virvelvind var "kan man hitta detta på en bloppis kanske? Känns ju så onödigt att köpa nytt om någon säljer second hand." 

Nu kan man tro att det beror på snålhet, men det är det faktiskt inte. Jag lovar! Det känns bara så illa i samvetet med all konsumtion så jag försöker minimera mitt ny-shoppande. (När jag läser vad ja själv skriver hör jag hur präktigt det låter! illa i samvetet med all konsumtion, tjenare, jag är ingen präktig tant, men jag menar det jag skriver ändå...)

hur som helst surfade jag runt på Asos i förmiddags och fastnade verkligen för den här klänningen! visst är den fin? Det var nära att jag köpte den där och då, men jag hann inte.

Och tur var väl det. På GinaTricot hittade jag den här klänningen, billigare dessutom, om man räknar frakt och sån´t. Vad säger ni, inte så olika va? Jag är lite kär i den. Kommer ha den med svarta leggings och skinnjacka i höst! (min svarta skinnjacka som jag har snott från mamma. Den passar inte henne längre. Hon fick den av min pappa när de väntade st första barn, aka min äldsta storebror.) Och ursäkta den kassa mobil-bilden.

Med Rutiga Hälsningar
Linn Ekholm

*********************************************
Today I almost ordered the top dress from Asos, but I didn´t. Instead I bumped into the second dress when shopping today. Nice hu?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin