söndag 5 oktober 2008

Linn Smörar!

I fredags tog jag en liten shoppingrunda på stan. Fyndade lite småplock på Myrorna och fönstershoppade i nästan alla butiker jag hittade, kändes det om i alla fall.

Efter en mycket mycket god och uppskattad latte macciato på stans bästa café, nämligen T, i goda vänners lag, mötte jag upp Sambo för lunch.

Mitt bästa köp under dagen var dock ett kroppssmör från The Body Shop. I den underbara doften Brazil Nut. Åh, jag önskar att man skulle kunna bifoga en doftfil för jag är såld. Det luktar som en blandning mellan vanilj, kaffe, kakao. Mustigt och fylligt. Precis så som jag vill dofta nu i höst!

Det är en ganska fet kräm men det är ju precis det som behövs nu när det blir kallare och kallare. Jag blir i alla fall torr som fnöske i huden när kylan kryper in på huden.

Har ni testat kroppsmör? Vad tycker ni om det?

Med Smöriga Hälsningar
Linn Ekholm

**********************************************************
On Friday I went on a shopping tour down town. Lots of window shopping, some secondhand finds. A nice cup of coffee but above all I bought a lovely smelling body butter from The Body Shop. Brazil Nut. Gosh, it´s the perfect autumn smell! Have you tried it?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, bodybutter tycker jag bara är kletigt och bökigt och jag känner mig kletig och bökig i flera timmar efteråt. Man smörjer och smörjer och smörjer och det blir ändå bara som spackel. Eller halvsmält ost. Eller slime! Känns som om det bara lägger sig utanpå huden som nåt jäkla möbelpolish. Så det är ju tur för Body Shop att det finns folk som du som fullkomligt ääääälskar det! =D

Make Me Up sa...

Hon på butiken sa att man hade använt för mycket om det kändes fett och aldrig gick in i huden även om man smörjde och smörjde. A ja, jag smörjer på kvällen i alla fall. Då kan den ju suga in i mina vackra håriga ben heela natten =0)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin