måndag 27 oktober 2008

Halloween.


Vi är bjudna på Halloween fest på lördag. Vet inte riktigt vad man ska ha för kostym. Kanske ska man vara Greta Garbo för en kväll?

Eller kanske Marilyn Monroe?

Vad tycker ni? Kan inte ni ge mig något förslag på en bra kostym?

Är det inte lite underligt hur snabbt halloween firandet har kommit till Sverige? Bara på några år har denna högtid gått från att heta allahelgona till halloween. Från att tända ljus och känna en höstgrå sorg och saknad efter alla som gått bort under det gångna året till att vara en rolig högtid där alla barn äter sig sjuka av godis och vuxna festar utklädda till spöken och cowboysare. 

Gisses vad gammal jag känner mig efter förra stycket, jag åldrades säkert fem år bara av att skriva det. Jag står dock för det...

Med vänliga hälsningar
Linn Ekholm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pratade med min kusin idag och hon berättade om en halloweenfest hon hade varit på där en kille kom helt rödmålad i ansiket. Han sa inte ett ord och gick med kinderna uppblåsta som en liten trumpetare. Till slut var det någon som inte kunde hålla sig utan klämde ihop kinderna på honom. Då sprejade han ut en massa majonnäs ur munnen och sa att han var utklädd till finne. Hahahahahahahahahha, hur roligt som helst! Jag ska på halloweenfest med tema "min favoritdrink", det är också lite roligt. Annars kan du klä ut dig till skyltdocka, göra en riktigt schysst make-up och så lägga upp bilder här. Typ en riktigt använd en, med skavd näsa och fransar som hänger på trekvart! Bara att ringa och brainstorma vettu!

Make Me Up sa...

hihihihi! gud vilken rolig syn det måste ha varit! ja vi får hjärnstorma tillsammans helt enkelt! =0)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin