måndag 4 augusti 2008

Längtan, regn och varm choklad.


Nu är den beställd! Det blev en marinblå. Har snöat in lite på marinblått på sistone. Jag vill att den ska komma hem till min garderob nu! Och jag hoppas den kommer hit innan de tar bort sitt erbjudande från hemsidan. Min allra första Trashy Diva klänning! Hoppas den är så fin och bra som så många säger.

Om den är det och att den sitter så fint som jag drömmer om att den ska göra ska jag beställa flera. Finns ju i så många fina färger! Klänningen kostar ju just nu bara 34USD, totalt med frakten 55 USD. Det blir ca 300 SEK. Så billigt skulle man knappast hitta en så förtjusande klänning här i mina omgivningar.

Nu ska jag gå och göra ytterligare en kopp med varm choklad. Det regnar jättemycket här. Då får man dricka varm choklad! Magen blir så varm och glad då! Sen ska jag sörja lite. Vår fina gamla syrén som stod och vaktade vår postlåda blåste ner nu ikväll. Brak! Så låg den mitt i gatan. Därför gick jag in och beställde klänningen. Tror på tröstshopping. Det är också tröst. 

1 kommentar:

The Freelancer's FashionBlog sa...

Åh, tröstshopping...
Jag beställde också den marinblå! Samt en 1940 cherriesdress och den turkosblommiga ashley klänningen (puh, det blev ju ganksa mycket men jag har drömt om alla dessa i månader, och har låg avbetalnings procent på mitt kreditkort som tur).

Måste ni betala skatt i SVerige på det ni beställt från USA? Här kommer det 22% till på priset, jag är tvungen att hämta mitt paket från tullen. Den europeiska konsumenten förlorar lite på den annars så förmånliga dollarn på det sättet tyvärr...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin