torsdag 7 augusti 2008

ibland vill man vara rik...

Men nu är jag inte det, då har man i alla fall tre alternativ om man vill ha något. 1. Spara tills du kan köpa det du vill ha. 2. Bli inspirerad av stilen och gör en egen grej av det, kanske hittar du billigare varianter? 3. Sy själv, hitta vintagefynd och gör om.

Jag ska nog hoppa på alternativ 1. eller 2. Sy kan jag inte. Inte ens med största viljan i världen. Har surfat runt lite på nätet för att hitta några klänningar tills i höst. Har en bild av hur jag vill se ut. Jag vill ha en söt, kanske lite tjockare klänning, tjocka strumpbyxor och en grov cardigan. Eller kanske det passar bättre med en tunnare klänning om man ska ha tjocka strumpbyxor och en mysig cardigan?

Jag verkligen älskar den här klänningen från Trashy diva! Den är så elegant, men ändå ganska diskret. Hade jag ägt den skulle jag använda den varenda dag!

Surfade runt lite på Pinup Clothing. Där blev jag lite inspirerad av dessa tre klänningar. Är de inte söta? Speciellt nummer två, lite marint. Nu har jag dock lovat mig att nästa klänning jag köper inte ska vara marinblå, eftersom de två senaste varit det... Men man kan ju sukta lite i alla fall, eller hur? Den sista kan jag inte riktigt bestämma mig, är den söt, eller inte? Har dock ganska länge varit lite smått förtjust i klänningar som har en liten aura av städtant...



Sist, men inte minst hittade jag den här underbara klänningen på Stop Staring. Lite gammaldags flygvärdinna nästan.

Dolly Dagger vågar jag inte ens gå in på, än på ett tag. Tills lönen kommer ungefär.

5 kommentarer:

Lady Thirty sa...

åh vilka fina klänningar...
tack snälla söta för din kommentar hos mig :)

Make Me Up sa...

tack själv att du tittade in till mig! =0)

Anonym sa...

Åh, älskar den rödvit-blommiga!

Anonym sa...

åss du underbara!

Make Me Up sa...

isabella: jag älskar också den klänningen, den är ju så underbar!

Petra: tack så mycket!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin