söndag 10 augusti 2008

39 ljus i mitt liv.


Precis så. Just nu är det 39 ljus i mitt liv. Eller kanske snarare i vårt vardagsrum. 39 underbara och unika levande ljus som alla är tända samtidigt. Det är helt ljuvligt! Ute öser regnet ner, men här inne är det varmt, skönt och mysigt. Dessutom ska jag strax hämta lite varm choklad. Mmmm för magen, fast egentligen är magen redan mätt. Sambo grillade idag, i ösregnet! Han var så fin på altanen, framför grillen och allt man såg var ett enda stort paraply! Men det behövdes, det regnade hundar och katter vill jag lova. Grillen såg dessutom jättekul ut eftersom lockat var så varmt att regnet som föll på det ångade bort direkt.

Hur som helst, här kommer en lite äldre bild på mig. Jag hade mörkt hår då. Det är ju bara några veckor sedan som jag blev blond. För allra första gången. Vad tycker ni? Att blondera, eller icke blondera?? Dessutom har jag en mössa som jag gjort själv. Jag blir så glad när jag mitt i mörkaste vintern kan ta på mig en apelsinorange mössa med en stor sol på. Jag bara blir det. Sen om andra kan småle lite åt den så är det ännu bättre. Man behöver småle åt roliga saker när halva året är försjunket i dunkel.

Natti natt, söta Ni. 

**********************************************************************
Right now, I have lit 39 candles in our livingroom and I´m loving it. It´s so nice, warm and cosy. All that´s missing is a cup of hot chocolate, but that´s fixable, isn´t it?

This is an older picture of me when I still had dark hair. And the hat I did myself. It´s something about wearing a brigtht orange hat with a big yellow sun in the middle of the winter that just seems to brighten me up.

Have a nice evening.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin