måndag 11 maj 2009

Min dag i bilder.



Plockade de allra första rabarberna idag. Himmelsk!

De ansades.

Självklart källsorteras avfallet. Det blir fint av plymerna.


Hacka fint och ner i en bunke. På med socker. Rikligt.

Det ser ut som rimfrost!

Här ska det komma en bild på smulpajssmulorna. Men de glömde jag fota. Vi kan låtsas att vi tittar ner i en bunke fylld med gyllengula små kulor. Efter att pajen är täckt och står i ugnen så har man lite tid över. Då kan man gå på upptäcksfärd.

Kanske ska man undersöka vad som döljer sig bakom en uthusdörr?

Titta! En skatt! två smutsiga pinnstolar. De ska fram i solen!

Hm, lite lortiga var de allt.

Fram med hinken och kökssvampen. 

När de är rena och fina kan man ta fram färghinken och penseln. Måla, måla varje fredag intill varje jul....

Medans färgen torkar kan man ta sig en kaffe. Sambo har fått en ny leksak. Nespresso kommer den från.

Till kaffet tar man nu sin ljumna paj. Det var gott ska ni veta! Jag fuskade lite och hade i lite vanilj.

Titta, när man har paj i magen har stolarna torkat. Visst blev de granna?

Tjipp.
Linn.

8 kommentarer:

Emma sa...

*klickar på "like"-knappen*

Facebookskadad, jamenvisst! =D

Make Me Up sa...

ja, major-ansiktsboksskadad. Me like too!

Mia sa...

Kan man redan plocka rabarber? Jisses men guud så underbart och GOTT!

Kram Mia

Make Me Up sa...

japp, det smakade himmelskt vill jag lova =0) mina rabarber står ganska skyddade så de är stora och fina!

kram!
Linn

Moa - En magisk purt... sa...

Vad underbar blogg! Har inte tid att läsa så mycket idag men sparar den definitivt i favoriter och återkommer en annan dag!

Make Me Up sa...

woa, tack så mycket! Jag blir så glad av din kommentar! =0)

kram!

Lady Thirty sa...

åh vad jag vill ha rabarberpaj...
kram

Make Me Up sa...

Lady T, kom hit och hälsa på så ska du få paj tills du somnar av mätthet =0)

Kramelikram!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin