onsdag 27 maj 2009

Brödbak och bokmys.

Hej hej!
Nej, jag har inte dött, bara jobbat lite. Därför har det inte funnits så mycket roligt att rapportera om här i bloggen. Däremot tänkte jag att ni kan få se hur det såg ut när jag bakade frallor i söndags.

Först fram med jästen. Torrjäst är så praktiskt. Det håller sig så länge. Med på bild har vi också krossat linfrö som livade upp degen lite.

Mjölet vill också vara med på ett hörn.

Sen är det bara att ta fram maskinen och börja trolla lite. 

Jag är inte så pedantisk av mig när jag bakar, men det bjuder jag på. Praktiskt är det dock att ha en vaxduk att baka på. Denna köpte jag bara för att ha just när det vankas bakning.

Frallorna ser lovande ut. Tycker ni inte det?

Efter att de har gräddats lite så luktar det gott i hela huset!

Nej, nu blir det bokmys i soffan. Ingefärate, min vapendragare är med. Boken köpte jag idag, så vi får hålla tummarna att den är lika bra som den verkar vara. Baksidetexter kan ibland vara ena riktiga luringar.

hejsvejs!
Linn Ekholm

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin