söndag 10 maj 2009

Idag.

Hej!

Idag är en bra dag! För det första kommer min äldsta bror på besök. Han ska plundra vårt förråd på gamla saker och diverse nyttoprylar samt skrot. Massa fint har han tingat. Som en gammal snickarbänk i trä som visar upp alla sina skavanker med stolthet. Två gamla kaffeburkar i plåt. De kommer jag sakna lite. Några trälådor med svarta, tryckta bokstäver på. Ja det var väl höjdpunkterna enligt mig. Sen kanske vårt solur försvinner samt några verktyg också.

Det är alltid roligt att ha sina syskon på besök. Jag tror det känns lite speciellt eftersom jag är yngst. När jag var liten och fick hänga med något av mina syskon på egen hand, utan föräldrar i närheten, kändes det alltid lite spännande och speciellt. Jag tror den känslan hänger kvar fortfarande. Fastän min äldsta bror redan har flera gubb-symptom. Det säger jag på kärleksfullaste sättet.

Dagens andra mycket trevliga händelse är att Sambo kommer hem! JIPPEY!! Han har varit borta hela veckan. Tre killar som åker själva till Kroatien...Hmm, nåja han har med sig en medalj hem i alla fall. De var där och tävlade i en World Cup-tävling och de knep guldet i lagtävlingen! Grattis! Hipp hipp hurra, hurra, hurra hurra!!

Nåja, nu väntar en dörrkarm på att bli målad och fönster på att bli tvättade. Kanske lyckas jag ta några kort på förrådsfynden idag.

Tjingeling!
Linn Ekholm

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin