torsdag 28 maj 2009

Jag ä bra på mycket...

...men inte på allt.
Något som jag inte gärna erkänner mig dålig på är att vara spontan.
Jag vill jättegärna vara spontan. Hela tiden.
Men det är jag inte.

Dagar som jag inte redan planerat in något på blir nästan alltid bortslösade på att göra. 
Ingenting.
När allt jag vill vara är just det. Spontan.

Jag lyckas knappt ens komma ur sängen innan lunch. 
Vilket i min värld är ungefär fem timmar för sent. Jag är en morgonmänniska.
Dagen blir helt knas om jag inte går upp i tid.

Humörsvängningar.
Noll aktivitet.
Jag blir en zombie helt enkelt.
Inte speciellt trevlig.

Jag trivs nog som allra bäst i en välplanerad och välorganiserad miljö och vardag.
Jag älskar system, register och listor.
Ordna saker i pärmar. 
Arkivera.
Göra ett schema. Och hålla det.
Var sak på sin plats. 
Utan undantag.

Men ändå.
Allt jag vill är att vara spontan.
Att vara lika rolig som alla glada människor på tv.
Som ringer en vän och gör något galet. Helt spontant.
Äta glass i en park mitt i natten.
Gunga på en gunga tidigt en morgon.
Bara för att något ringde och frågade.

För vad gör det egentligen om räkningen betalas en dag sent?
Jo, det gör att jag får ångest i magen. 

Nåja.
Alla är vi olika i guds gröna hage.
Kanske gräset inte är grönare på andra sidan.

Men ändå.... tänk om...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin